Sunday, January 17, 2010

Menghukum?

16 Jan 2010

Seorang sahabat Puteri yang membaca blog ini memberi komen begini "Penulisan anda adalah baik tapi bagaimana dengan praktikalnya?"

Puteri ingin sekali meluahkan di sini buat sahabat Puteri itu dengan kekata begini :
"Siapa anda yang menghukum saya hanya dengan melihat diri saya dari perspektif anda yang ternyata bukan saya? Jika anda memasukkan saya dalam satu ruang bersempadan sebagaimana yang anda gambarkan, sudah tentu anda akan melihat saya sebagai TIDAK IDEAL menurut SEPATUTnya muatan2 yang anda fikirkan perlu berada dalam ruang bersempadan yang anda cipta itu"

Saya berubah, saya hidup ... maka HUKUMan anda bahawa saya tidak mempraktiskan kata-kata saya itu adalah tidak sesuai dengan saya kerana saya sentiasa berubah, dinamik dan punyai sempadan yang menganjal menurut kesesuaian.  Perubahan2 saya setiap detik ini sudah tentu tidak sesuai jika anda masukkan dalam KOTAK IDEAL anda  yang STATIK itu.

4 comments:

  1. salam puteri,

    saya sangat suka intisarinya, kalau sy panggil Tuan Puteri adalah bukan menetapkan jenis anda adalah wanita. Premis anda akan menerima apa?

    Blog ini sejauah mana adalah baik adanya.

    Be prakctical in inggeris apakah semata2 HUKUM?

    sila diperpanjangkan diskusi ini......

    Seronoak minda dan perasaan TP jauhi sangkaan dalam wilayah masing2 ke arah NEGATIF shj,,,,,,

    Salam Persahabatan

    Guru agama tadika 2010

    ReplyDelete
  2. Bersejahterlah semua manusia.

    Tajuk seperti tanda mencangkuk manusiawi adanya.

    Apakah hakikatnya yang berlwanan pendpat di anatara anda dan sahabat anda tersebut?

    Apakah ada PERSAHABATAN yang berbeza pendapat dtarik tata hukum ke atas anda?

    Perbezaan : kalau sebagai persahabatan saya membasuk kaki anda. Saya tidak merasa apa2 kesan negatif. Jika sebaliknya saya akan berkata berbagai alasan yang tak seiring atau tak sepadan dalam iktan persahabatan.

    Bagaimana ini boleh berlaku?

    Teri8ma kasih Dunia!

    ReplyDelete
  3. Tkasih atas pilihan mengambil bahagian di blog Puteri.

    eh eh ...banyaknya cangkuk manusiawi anda...

    ReplyDelete
  4. salam semua,

    Attensi puteri,

    Begitulah kebanyakkan tak semua dgn tanda "?"=HOOK.

    Cuba perhatikan tulisan kebvanyyakan penulis dan puteri sendiri di blog ini........

    Sila perpanjangkan tulisan yg tanpa mencangkuk lisan dan bertulisan.......

    Bagaimana YA blog sputeri menjadi contohnya?

    Eh eh tersasul le sy ini yg sesuai utk murid2 tadika.......

    Rukum Islam 5 perkara dan rukun Iman 6 perkara......

    contoh pelajaran tadika.

    Guru agama tadika

    ReplyDelete